Scroll Top

Tuotepaino.fi verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 1.9.2023 alkaen.

1. Soveltamisala ja ehtojen hyväksyminen
Tuotepaino.fi on MM Tekniikka tmi:n(Y: 1378089–4) ylläpitämä verkkokauppa.
Tuotepainon asiakkaana voivat olla kuluttajat, yritykset ja yhteisöt.Näitä sopimusehtoja sovelletaan Tuotepainone, eli MM Tekniikan ja sen kuluttaja-asiakkaiden (jäljempänä ”asiakas”) välisessä kauppasuhteessa, johon soveltuu myös Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta.Yritysasiakkaan(jäljempänä ”asiakas”) ja Tuotepainon välisessä asiakassuhteessa noudatetaan ensisijaisesti näitä ehtoja ja toissijaisesti kulloinkin voimassa olevaa kauppalakia.

Ehtoja sovelletaan myös asiakkaan tilatessa puhelimella, sähköpostitse tai muuta etäviestintää käyttäen Tuotepainon tuotteita.

Sopimuskumppanisi kaikissa verkkokaupassa toteutetuissa ostotapahtumissa on MM Tekniikka:
– Y-tunnus: 1378089-4
– Kotipaikka: Vihti
– Postiosoite: Naaranpajuntie 4 A 11, 03150 Nummela
– Asiakaspalvelu: info@tuotepaino.fi

Tuotepainolla on oikeus päivittää näitä ehtoja milloin tahansa. Päivitettyjä ehtoja sovelletaan tilauksiin, jotka on tehty uusien ehtojen voimaantulopäivän jälkeen. Tilaamalla asiakas hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu noudattamaan ehtoja kokonaisuudessaan ja hyväksyy samalla henkilötietojensa ja evästeiden käytön Tuotepainon tietosuoja- ja evästesääntöjen mukaisesti.

Näissä Ehdoissa puhuttaessa tuotteesta (”Tuote”), tarkoitetaan Verkkokaupassa saatavilla olevaa tai Verkkokaupasta tilattua tuotetta.

2. Verkkokaupassa asiointi ja rekisteröityminen

Verkkokaupassa voivat asioida kaikki 18 vuotta täyyäneethenkilöt, joilla on pysyvä toimitusosoite sekä toimiva sähköpostiosoite, ja jotka tilaavat tuotteita verkkokaupan toimitusalueelle.

Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viivytyksettä Tuotepainolle. Asiakkaan täytyy olla ostotapahtumaan käytetyn pankki-/luottokortin laillinen omistaja.

Voidakseen tilata verkkokaupasta, asiakkaan täytyy ilmoittaa nimensä, osoitteensa, puhelinnumeronsa, maksutiedot sekä muut ostamiseen vaaditut tiedot.

Tehtyään tilauksen asiakas saa sähköpostitse maksuvahvistuksen sekä tilausvahvistuksen, jossa on ilmoitettu tilausnumero ja tilatut tuotteet. Asiakas saa sähköpostitse myös toimitusvahvistuksen, kun tilaus on toimitettu. Jos kaikkia tilattuja tuotteita ei voida lähettää samassa lähetyksessä, asiakaspalvelu ottaa yhteyttä Asiakkaaseen ensisijaisesti sähköpostitse. Asiakkaalle ei koidu ylimääräisiä kustannuksia, jos tilattuja tuotteita täytyy lähettää useassa erässä.

Asiakkaalla on oikeus muuttaa tai peruuttaa tilauksensa kuluitta ennen toimitusvahvistuksen vastaanottamista ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse tai puhelimitse info@tuotepaino.fi/ +35840 1266151

Tuotteiden palauttamisesta toimitusvahvistusviestin jälkeen on kohdassa Peruuttamisoikeus.

Asiakas voi halutessaan rekisteröityä Verkkokaupan asiakkaaksi ja näin nopeuttaa asiointia Verkkokaupassa. Rekisteröityminen on maksutonta. Rekisteröityminen tapahtuu toimivalla sähköpostiosoitteella ja asiakkaan valitsemalla salasanalla. Asiakas on vastuussa salasanan huolellisesta säilyttämisestä ja salassapidosta ja vastaa kaikesta käyttäjätunnuksillaan (”Asiakastili”) tapahtuvasta asioinnista Verkkokaupassa. Asiakkaan tulee olla välittömästi yhteydessä Tuotepainolle, jos asiakas havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa on joutuneet kolmannen osapuolen haltuun tai että hänen tunnuksiaan käytetään väärin. Tuotepainolla on oikeus jäädyttää tai sulkea asiakkaan tunnukset, mikäli Tuotepaino havaitsee väärinkäyttöä asiakastilillä.

Asiakkaan henkilötietoja käsitellään tietosuojaselosteen mukaisesti. Henkilötietoja ja maksutietoja käsitellään salattua yhteyttä käyttäen.

3. Asiakas ja kuluttajansuoja

Kuluttaja-asiakkaan ja Tuotepainon välisessä asiakassuhteessa noudatetaan näiden ehtojen lisäksi kulloinkin voimassa olevaa kuluttajansuojan lainsäädäntöä. Kuluttajansuojan kannalta ei ole merkitystä, onko kuluttaja-asiakas rekisteröitynyt vai ei.

Yritysasiakkaan ja Tuotepainon välisessä asiakassuhteessa noudatetaan ensisijaisesti näitä ehtoja ja toissijaisesti kulloinkin voimassaolevaa kauppalakia.

4. Tuotetiedot ja tuotteiden toimitusaika ja -tapa

Tuotepaino pyrkii siihen, että verkkokaupassa on ajantasaiset ja oikeat tiedot tuotteesta ja saatavuudesta, mutta ei kuitenkaan voi täysin taata tietojen virheettömyyttä, eikä myytävien tuotteiden saatavuutta normaalin toimitusajan puitteissa.Tällaisia syitä ovat mm. lakko, työsulku, tulipalo, konerikko, raaka-aineiden puute, viranomaistoimenpide tai muu myyjästä riippumaton ylivoimainen este, joka vapauttaa noudattamasta sovittua toimitusaikaa. Tilaajalla ei ole oikeutta vaatia tämän takia vahingonkorvausta. Tuotekohtaiset tiedot ja kuvaukset löytyvät kunkin tuotteen kohdalta. Tuotepainolla on oikeus harkintansa mukaan päivittää tuotteiden kuvauksia milloin tahansa ennalta ilmoittamatta.

Kaikki tuotteet valmistetaan itse Tuotepainon toimitiloissa Veikkolassa. Kaikkia tuotteita ei valmisteta varastoon, vaan ne tehdään tilauksesta. Verkkokaupassa myytävät vaatteet tulevat nopeasti suoraan maahantuojalta, joten niitä ei erikseen Tuotepainon tiloissa varastoida. Mikäli tilattua tuotetta ei ole lainkaan saatavilla, Tuotepaino sitoutuu hyvittämään asiakkaalle tilatusta tuotteesta jo maksetun hinnan täysimääräisesti, ja kaupan katsotaan purkautuneen kyseisen tuotteen osalta. Tuotepainon asiakaspalvelu neuvoo kaikissa tuotteisiin liittyvissä kysymyksissä sähköpostitse tai puhelimitse.

Toimitusaika verkkokaupan tuotteille on 2–5 arkipäivää tilauksen saapumisesta ja/tai maksun vastaanottamisesta. Poikkeuksena ProJobin työvaatteet, jotka tulevat suoraan valmistajan varastosta Ruotsista, sekä tietyt koot tietyn värisistä paidoista. Toimitusaika Pro Jobin vaatteille painatuksineen on 1–2 viikkoa tilauksen saapumisesta ja/tai maksun vastaanottamisesta. Jos tuotteen toimitusaika poikkeaa yleisestä toimitusajasta tai tuotteen kohdalla mainitusta toimitusajasta, ilmoitetaan tästä aina asiakkaalle sähköpostitse tilauksen vastaanottamisen yhteydessä. Ulkomaille toimitusaika on pidempi.

5. Hinnat ja verot

Verkkokaupan tuotehinnat koskevat ainoastaan verkkokaupassa tehtyjä tilauksia. Kaikki verkkokaupassa esitetyt tuotteiden hinnat ovat tuotteiden täysiä vähittäishintoja. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %. Asiakas voi halutessaan myös valita verkkokaupan näyttämään arvonlisäverottomat hinnat. Hinnat eivät sisällä toimituskuluja. Tilauskohtaiset toimituskulut näkyvät kassalla, kun asiakas valitsee toimitustavan. Tuotepaino pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

6. Toimituskulut ja -tavat

Tuotepaino toimittaa tilaukset Suomeen käyttämällä Postin ja Matkahuollon pakettipalveluita. Ulkomaille Tuotepaino toimittaa käyttämällä DHL:n tai GLS:npakettipalveluita Asiakkaan valinnan ja toimitustavan saatavuuden mukaisesti.

Asiakkaan tulee huomioida pakettien säilytysajat noutopisteessä. Mikäli pakettia ei noudeta säilytysajan sisällä, palautuu paketti takaisin Tuotepainolle. Noutamattomasta lähetyksestä Tuotepaino veloittaa asiakkaalta 7€/tilaus, joka kattaa toimituskulut ja muut Tuotepainolle aiheutuneet kulut.

Suomeen tilatessa, toimituskulut ovat Matkahuollon tai Postin noutopisteeseen toimittaessa 3,90 €. Tilattujen Tuotteiden yhteissumman* ollessa yli 200 €, asiakkaalta ei veloiteta toimituskuluja mikäli asiakas valitsee toimituksen noutopisteeseen. Kotiinkuljetuksesta veloitetaan kuitenkin aina kustakin 7€, vaikka tilauksen loppusumma ylittäisi 200 €.

Suomen ulkopuolelle toimittaessa, toimituskulut DHL-lähetyksille on Euroopassa 15€ ja Euroopan ulkopuolella 19,5€. Muiden toimitustapojen toimituskulut ovat 3,9€ mikäli tilattujen Tuotteiden summa* on alle 200 €. Näin ollen, kun tilauksen arvo ilman toimitusta ylittää 200 € tilaukseen ei lisätä toimituskuluja normaalissa toimituksessa, poislukien DHL-toimitus.

*Mikäli tilattujen tuotteiden yhteissumma on tilatessa yli 200 € ja asiakas haluaa palauttaa osan tuotteista niin, että jäljelle jäävä tilauksen arvo on tämän jälkeen alle 200 €, toimitus- ja palautuskulut (7,8€) vähennetään Asiakkaalle hyvitettävästä summasta.

7. Maksuehdot ja -tavat

Verkkokaupan tuotteet maksetaan tilausta tehdessä etukäteen, joko suoraan verkkokaupassa tai erikseen sovittaessa laskulla. Tuotteet ovat myyjän omaisuutta, kunnes kauppasumma on kokonaan maksettu.

Turvallisen ja helpon ostokokemuksen tarjoamiseksi Tuotepainonverkkokaupassa on tarjolla seuraavia maksutapa vaihtoehtoja:

– Yleisimmät luottokortit (Visa, Mastercard, Visa Electron)
– Verkkopankit
– Lasku (Alisa, Klarna)
– PayPal

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2 Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Yhteistyökumppaneiden sopimusehdot ja hinnat laskua sekä tililuottoa varten ovat saatavilla seuraavista linkeistä: Collector Bank ehdot, Jousto ehdot, Klarna ehdot.

8. Peruuttamisoikeusja palautukset

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteisiin 14 päivän ajan tilauksen vastaanottamisesta. Palautettavan tuotteen on oltava samassa kunnossa kuin missä se toimitettiin. Osalla tuotteista ei ole kuluttajansuojalain mukaista palautusoikeutta asiakkaan hyväksyttyä tilauksen. Rajoitus perustuu kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:ään. Palautusoikeus ei koske kustomoidusti painettuja vaatteita eikä mittatilauksesta tehtyjä tarroja tai opasteita tai muita asiakkaalle räätälöityjä tuotteita.

Palautuksista on aina sovittava etukäteen verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa sähköpostitse info@tuotepaino.fi. Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, tulee hänen lähettää tuote omakustanteisesti osoitteeseen Könninkuja 2, 02880 Veikkola. Tuotepalautustapauksissa voidaan tuote ottaa takaisin ainoastaan sillä edellytyksellä, että se on käyttämätön ja avaamattomana alkuperäisessä pakkauksessa. Hyvitämme tuotteen myyntihinnan, rahtihintoja emme hyvitä.

Postiennakolla, luottopakettina tai jälkivaatimuksella toimitettuja palautuksia ei lunasteta. Noutamattomista lähetyksistä veloitamme 15 euron käsittelykulun. Kansainväliset palautukset: asiakas vastaa aina kaikista palautuksesta aiheutuvista kustannuksista ja riskeistä, myös siinä tapauksessa, että lähetys katoaa.

Reklamaatiot

Asiakkaan tulee tarkastaa toimitus välittömästi vastaanotettuaan sen. Mahdollisesta tuotteeseen, tilaukseen tai laskutukseen liittyvistä virheestä on ilmoitettava viipymättä, kuitenkin viimeistään 7 päivän kuluessa Tuotepainon asiakaspalveluun sähköpostitse info@tuotepaino.fi. Kuluttaja-asiakkaalla on kuitenkin kuluttajansuojalain mukaan aikaa ilmoittaa virheestä kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta.

Tuotepaino ei vastaa tuotteen ja/tai toimituksen viivästymisestä tai virheestä aiheutuneista välillisistä vahingoista. Vastuu tavaraan kohdistuvasta vahingosta siirtyy luovutushetkellä tilaajalle.

Palautus Postin kautta:

Asiakas menee osoitteeseen: http://posti.fi/palautapaketti ja syöttää sivulle Tuotepainolta vastaanotetun paketin seurantakoodin ja saa Helposti-koodin. Postin sivuilta saatu Helposti-koodi tulee kirjoittaa lähetyksen päälle sekä lähettäjän että vastaanottajan nimi ja osoite. Asiakas voi jättää paketin joko pakettiautomaattiin tai Postin toimipaikkaan.

Osoitetiedot:…………

Palautus Matkahuollon kautta:

Asiakas kirjoittaa alla olevan osoitteen lähetyksen päälle ja jättää lähetyksen Matkahuollon toimipisteeseen.

Asiakaspalautus /Tuotepaino

Sopimusnro……………….

………………………………….

………………………………….

Peruuttaminen muualta kuin Suomesta

………………………………..

9. Toimituksen tai Tuotteiden virheet

Kun Asiakas on vastaanottanut toimituksen, Asiakkaan tulee viipymättä tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä. Asiakkaan tulee myös varmistaa, että toimitus sisältää kaikki Asiakkaan tilaamat tuotteet.

Tuotepaino vastaa toimituksen ja toimitettujen Tuotteiden virheistä kuluttajasuojalain 5 luvun mukaisesti. Jos Asiakkaan vastaanottamat Tuotteet ovat virheellisiä tai eivät vastaa tilausta, Asiakkaan tulee ottaa viivytyksettä yhteys Tuotepaino asiakaspalveluun info@tuotepaino.fi.

Mikäli Tuotepaino on toimittanut Tuotteen, joka ei vastaa tilausta, Tuotepaino pyrkii ensisijaisesti korjaamaan virheen toimittamalla asiakkaalle oikean Tuotteen ja asiakas palauttaa väärin toimitetun Tuotteen takaisin Tuotepainolle maksutta.

Mikäli lähetys on vaurioitunut kuljetuksessa, Tuotepaino kehottaa Asiakkaan olemaan ottamatta vastaan lähetystä ja olemaan asiasta yhteydessä Tuotepainon asiakaspalveluun.

Mikäli Asiakas havaitsee Tuotteessa sovellettavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisen virheen, voi Asiakas halutessaan tehdä Tuotepainolle tätä koskevan reklamaation.

Mikäli reklamaatio johtaa Tuotteen lähettämiseen Tuotepainolle, Tuotepaino vastaa tästä lähetyksestä aiheutuneista kuljetuskustannuksista.

Kun reklamaation kohteena ollut Tuote on palautettu ja reklamaatio on todettu aiheelliseksi, Tuotepainomaksaa asiakkaalle sovellettavan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisen hyvityksen. Tuotepaino pyrkii tekemään suorituksen kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa päivästä, jolloin Tuotepainoon vastaanottanut reklamaation kohteena olevan Tuotteen. Mikäli reklamaation johdosta palautettu Tuote ei ole sovellettavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti virheellinen, Tuotepaino voi hylätä reklamaation ja Asiakkaalta voidaan tällöin periä tuotteen palautuksesta Asiakkaalle aiheutuvat kuljetuskulut.

Tuotteesta tulee aina tehdä reklamaatio suoraan ostopaikkaan, mikäli Tuotteessa on virhe.

Nämä Ehdot eivät rajoita Asiakkaan sovellettavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisia oikeuksia eikä elinkeinonharjoittajan lakisääteistä tuotevirheisiin sovellettavaa virhevastuuta mukaan lukien oikeutta vaatia virheen korjaamista tai tuotteen korvaamista uudella.

10. Linkit ulkopuolisille sivuille

Verkkokauppa voi sisältää linkkejä kolmansien osapuolten verkkosivustoille tai palveluihin. Vaikka kolmas osapuoli olisi sidoksissa Tuotepaino, ei Tuotepaino voi vaikuttaa näihin linkitettyihin sivustoihin tai palveluihin, joilla kaikilla on omat erilliset, Tuotepainosta riippumattomat käyttöehtonsa ja/tai tietosuoja- ja tiedonkeruukäytäntönsä. Nämä linkitetyt verkkosivustot ja palvelut tarjotaan vain käytön tueksi ja Asiakas käyttää niitä omalla vastuullaan.

11. Pätevyys

Jos jokin näiden Ehtojen ehdoista todetaan pätemättömäksi, lainvastaiseksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, kyseinen ehto pannaan täytäntöön sovellettavan lain suurimmassa sallitussa laajuudessa. Tämä ei vaikuta millään tavoin muiden ehtojen pätevyyteen, laillisuuteen tai täytäntöönpanokelpoisuuteen.

12. Ylivoimainen este

Ellei sovellettavasta pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu, Tuotepaino ei ole vastuussa mistään viivästyksistä tai vahingoista, jotka aiheutuvat olosuhteista, joihin Tuotepaino ei pysty vaikuttamaan. Tällaisia ovat esim. yleiset työtaistelut, sotatoimet, tulipalot, salamointi, terrori-iskut, virallisten määräysten muutokset, tekniset ongelmat, viat voima-/tele-/tietokoneyhteyksissä tai muussa viestinnässä sekä alihankkijoiden toimittamien palveluiden viat ja viivästykset, jotka johtuvat edellä mainituista olosuhteista. Mikäli tällainen tilanne ilmenee, Tuotepaino ilmoittaa siitä Asiakkaalle. Mikäli tilanne on kestänyt yli kahden (2) kuukauden ajan, sekä Asiakkaalla että Tuotepainolla on oikeus keskeyttää Verkkokaupassa tehty ostotapahtuma välittömin seurauksin.

13. Sovellettava laki ja erimielisyyksien ratkaiseminen

Näihin sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia.

Kaikki näihin Ehtoihin tai Verkkokauppaan ja siellä tapahtuviin ostoksiin liittyvät erimielisyydet ratkaistaan pääsääntöisesti neuvottelemalla Tuotepainon ja Asiakkaan välillä. Mikäli Asiakas ei ole tyytyväinen erimielisyyden ratkaisuun, on Asiakkaalla oikeus ottaa yhteyttä kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan sekä sen jälkeen pyytää kuluttajariitalautakuntaa esittämään ratkaisua.

ErimielisyystilanteissaTuotepainopyrkii noudattamaan Suomen kansallisen kuluttajavalituslautakunnan tai muiden Euroopan maiden vastaavien viranomaisten päätöksiä.

Asiakkaalla on lisäksi oikeus saattaa riita ratkaistavaksi Länsi-Uudenmaan käräjäoikeuteen tai oman kotipaikkansa ensimmäisen asteen tuomioistuimeen.